ALD Automotive TOKKDER'in dergisine verdiği röportaj ile sektörde ki konumunu ve kiralama sektörüne bakışlarını dile getirdi.
ALD Automotive Türkiye’deki operasyonel kiralama ve filo yönetimi faaliyetlerine 2005 yılında yerel bir firmanın yüzde 51 hissesini alarak başladı. 2008 yılında da şirketin tüm hisselerine sahip olarak, sektördeki yoluna yüzde 100 Societe Generale iştiraki olarak devam etmektedir. ALD, filo adeti ile Avrupa’nın en büyük, 43 ülkede mevcudiyeti ile dünyada en fazla ülkede hizmet veren operasyonel kiralama şirketidir. Yabancı sermayeli bir firma olarak en önemli farkımız operasyonel kiralama sektöründe global anlamda var olan bilgi, deneyim, profesyonel altyapı ve kadrolarımız ile risk yönetimi modelleri oluşturarak, müşterimize araç filo yönetimde tasarruf ve verimlilik sağlamaktır.
Operasyonel kiralama başlığı altında mevcut olan; tescil, teslimat, bakım-onarım, sigorta, hasar yönetimi, müşteri hizmetleri, 7/24 yol yardım, yedek araç, adresten- adrese hizmeti, HGS/OGS, trafik para cezaları yönetimi ve ikinci el araç satışı gibi, bütün hizmetleri müşterilerimize sunmaktayız. Bakım ve hasar yönetimi hizmetlerinde sadece yetkili servisler ile çalışan pazardaki çok az sayıdaki firmadan biriyiz. Ayrıca yüksek teminatlı sigorta koruma poliçelerimiz ile bu yaklaşımı destekliyoruz. Araçların lastik değişimlerini, yıllık dönemler içinde doğru tedarik ve planlama yaparak yine güvenli sürüş ve yakıt tassarufu sağlayacak şekilde yönetiyoruz. 500’den fazla tedarikçimiz ile yaptığımız tüm iş birliği ve süreçlerimizi tedarikçi yönetimi platformumuzdan yönetmekteyiz. Bu süreç yönetimimiz, müşterimize daha avantajlı fiyatlar ile nitelikli hizmet sunmamızı sağlıyor. Müşterilerimize sunduğumuz dijital araçlarla, filo yöneticilerinin işlerini kolaylaştırırken, sürücülere de kesintisiz mobilite imkanı sunuyoruz. Çok etkin kullandığımız dijital platformumuz My ALD ile filo yöneticileri filolarındaki her araç için ihtiyaç duyabilecekleri bilgiye kolayca ulaşabiliyorlar ve filoları ile ilgili detaylı raporlar alabiliyorlar. Bunun yanı sıra, trafik para cezalarını ve HGS/OGS geçişlerini de yine aynı portal üzerinden online takip edip, rapor alabiliyorlar. My ALD kullanan araç sürücüleri de, aplikasyonun günlük hayatlarını kolaylaştıracak özelliklerini kullanarak kesintisiz mobilite deneyimi yaşabiliyorlar.
Bunların yanı sıra, düzenli aralıklarla yaptığımız müşteri memnuniyeti anketleri ve sürücülere özel yaptığımız anketler ile, hem sürücülerin hem filo yöneticilerinin memnuniyetini ölçümlüyor ve hizmet kalitemizi hep daha ileriye taşımak için gerekli geliştirmeleri yapıyoruz. Müşteri memnuniyetinde fark yaratmamızın en önemli sebeplerinden biri de CRM çalışmalarına verdiğimiz önemdir. Müşterilerimizden gelen her bir çağrıyı kayıt altına alıp, belirlenen KPI’lar çerçevesinde ilgili birimlerce dönüş yapılmasını sağlıyor ve tarafımıza ulaşan geri bildirimleri değerlendirerek müşteri mutluluğunu artıracak projeler hayata geçiriyoruz.